تردد کشتی‌های ترکیه و مصر در بنادر اشغالی؛ بر اساس داده‌های سامانه‌های ردیابی ماهواره‌ای، کشتی‌هایی از ترکیه و مصر همچنان به بنادر اشغالی فلسطین از جمله حیفا و اشدود رفت‌وآمد دارند. 

به گزارش ، در تاریخ ۱۱ مرداد ۱۴۰۴، شش کشتی از ترکیه و مصر و چهار کشتی از ترکیه و دو کشتی از مصر که شامل کشتی‌های باربری عمومی، کانتینری و حامل سیمان بودند وارد بندر اشغالی حیفا شدند.

همچنین بندر اشدود نیز شاهد ورود کشتی‌هایی از این دو کشور بوده است. این اقدام در تضاد با ممنوعیت دریانوردی اعلام‌شده از سوی نیروهای مسلح یمن علیه رژیم صهیونیستی است.

تحلیل آماری نشان می‌دهد که ۱۴ درصد از کشتی‌های ورودی به بندر اشدود از ترکیه و همین مقدار از مصر بوده‌اند. در مقابل، ۷۲ درصد از کشتی‌ها از کشورهای دیگر وارد شده‌اند.

ردیابی مسیر کشتی‌ها نشان می‌دهد که ۱۲ کشتی از بنادر اشغالی به سمت ترکیه حرکت کرده‌اند که شامل کشتی‌های کانتینری، بار عمومی، فله‌ای، حمل خودرو و نفتکش بوده‌اند.

همچنین ۱۵ کشتی از بنادر اشغالی به سمت بنادر مصر مانند بورسعید، دمیاط، العریش و ابوقیر حرکت کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی از ترکیه اقلامی مانند خودرو، لوازم الکترونیکی، آهن و فولاد، فلزات گرانبها، نفت خام، فرآورده‌های نفتی، پوشاک، پارچه، مصالح ساختمانی و روغن‌های نباتی وارد می‌کند.

مصر نیز اقلامی مانند میوه و سبزیجات تازه و کنسروی، آب‌میوه، نمک، سیمان، مصالح ساختمانی و مواد شیمیایی به این رژیم صادر می‌کند.

رژیم صهیونیستی با استفاده از موقعیت جغرافیایی مصر، به‌ویژه بندر بورسعید، اقدام به ترانزیت کالا و دور زدن محدودیت‌های اعمال‌شده بر کشتیرانی در دریای سرخ می‌کند. این همکاری عملی دولت قاهره با تل‌آویو، نقض آشکار تحریم‌های منطقه‌ای و بین‌المللی محسوب می‌شود.

نیروهای مسلح یمن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند که هر کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی یا شرکت‌هایی که با بنادر اشغالی تعامل دارند، هدف مشروع عملیات دریایی خواهد بود. این هشدار پس از هدف قرار دادن کشتی‌هایی مانند ETERNITY C و MAGIC SEAS صادر شده است.

ممنوعیت بلیت رایگان در حمل‌ونقل زائران اربعین قبلی

ممنوعیت بلیت رایگان در حمل‌ونقل زائران اربعین

رشد شاخص قابلیت اطمینان حمل ونقل کانتینری بعدی

رشد شاخص قابلیت اطمینان حمل ونقل کانتینری