رضایت مشتری، اولویت اصلی ما است؛ در هنگام انجام خدمات بارگیری، تلاش میکنیم هیچگونه معطلی برای اربابرجوع وجود نداشته باشد و هر مشکلی پیش آید، سعی میکنیم آن را در درون مجموعه، مدیریت کنیم تا به مشتری منتقل نشود.
به گزارش پایگاه خبری آبهای آزاد، حمید شهران، مدیر عامل شرکت تعاونی مبشر نور دریا که مجموعه زیر نظر او به عنوان شرکت نمونه پایانهدار بندری انتخاب شده است، ضمن اشاره به سابقه فعالیت شرکت خود، بر ایجاد رضایتمندی مشتری در هر شرایطی زمانی و مکانی ارائه خدمات تأکید میکند.
حمید شهران هستم، مدیر عامل شرکت تعاونی مبشر نور دریا. شرکت تعاونی مبشر نور دریا سال ۱۳۸۰ تأسیس شد که همان سال موفق به دریافت مجوز تخلیه و بارگیری از سازمان بنادر و دریانوردی شدیم. سال ۱۳۸۱ فعالیت رسمی خود را با تخلیه و بارگیری کشتیهای شکر فله متعلق به سازمان قند و شکر آغاز کردیم.
سپس از همان سال ۱۳۸۱ توانستیم قرارداد همکاری با شرکتی منعقد کنیم که در آن زمان اپراتور اصلی و مطرح بندر شهید رجایی بود. موضوع قرارداد شامل نظارت بر تخلیه و بارگیری همه شناورهای کانتینری، بارچینی این شناورها و ارائه خدمات سوپروایزری، همچنین تنظیم نقشه بارچینی بود.
این کار ماهیتی بسیار فنی و حساس داشت، چرا که باید مشخص میشد هر کانتینر برای کدام مقصد و کدام بندر است. علاوه بر آن، وزن کانتینرها باید به گونهای مدیریت میشد که توازن کشتی حفظ شود. در آن سالها نرمافزارهای کمککننده بسیار محدود بود و لازم بود تمام موارد به دقت بررسی شود تا کانتینرهای شناورهای دیگر به اشتباه بارگیری نشود. تمام این مسئولیتها به عهده ما بود و سالها این وظایف را به طور مستمر انجام دادیم.
سال ۱۳۸۴ طی یک مزایدهای که توسط بندر شهید رجایی برای سرمایهگذاری در اراضی پشتیبانی ترمینالها برگزار شد، شرکت کردیم و موفق شدیم قراردادی با سازمان بنادر و دریانوردی برای احداث یک پایانه کانتینری چندمنظوره منعقد کنیم. اجرای این پروژه هزینههای سنگینی داشت و مستلزم تأمین تجهیزات فراوان و انجام عملیات عمرانی گسترده بود. زمین مورد نظر حدود 5 متر گود بود و آب در آن جمع شده بود. ما این فضا را با سنگ پر کردیم، محوطهسازی انجام دادیم، دستگاههای مورد نیاز را خریداری و نصب کردیم، سولهها را برپا و ساختمانهای اداری را احداث کردیم. در طول این سالها همچنان مشغول ادامه فعالیت در این حوزه هستیم.
عملیات کانتینری کاری بسیار دقیق و فنی است؛ هر اقدامی باید در زمان مناسب خود انجام شود. این کار هم به تجهیزات کارآمد نیاز دارد و هم به نگهداری صحیح از کانتینرها. بنابراین باید یک تیم فنی متخصص و کارآمد در اختیار داشت تا بتواند دستگاهها را در شرایط عملیاتی نگه دارد، چرا که اگر دستگاهی از کار بیفتد، اربابرجوع خدمات لازم را دریافت نخواهد کرد، کار تعطیل میشود، تأخیر به وجود میآید و نارضایتی شکل میگیرد. در چنین شرایطی حتی امکان تخلیه بهموقع شناورها و انتقال کانتینرها نیز از بین میرود.
به همین دلیل، تیم عملیاتی ما متشکل از افراد زبده و ماهری است که دورههای تخصصی سازمان بنادر و دریانوردی را گذراندهاند و علاوه بر دانش تئوری، تجربه عملی ارزشمندی دارند. این افراد به کار خود مسلط هستند و با نظم و دقت بالا وظایفشان را انجام میدهند.
تیم فنی ما نیز از بهترین گروههای تعمیر و نگهداری و مهندسان دستگاهها تشکیل شده است. حتی گاهی پیش میآید که دستگاه شرکتهای دیگر دچار مشکل میشود و با اجازه مدیریت، نیروهای ما برای رفع اشکال به آنها کمک میکنند.
بدیهی است که برای حفظ چنین سطحی از کیفیت و نظم باید هزینه کرد. پرداخت حقوق و دستمزد اندک باعث خروج نیروهای متخصص میشود؛ برخی به شرکتهای دیگر میروند و برخی حتی مهاجرت میکنند. ما در شرکت خود حقوق و مزایایی بهتر از دیگر شرکتها به پرسنل پرداخت میکنیم تا انگیزه کافی داشته باشند و کار خود را با کیفیت مطلوب انجام دهند، چرا که در نهایت این مدیر شرکت است که باید پاسخگوی عملکرد پرسنل باشد.
در شرکت ما از نخستین ساعات صبح، زمانی که خودروهای نمایندگان صاحبان کالا برای دریافت خروجی مراجعه میکنند، خدمات بارگیری آغاز میشود و تلاش میکنیم هیچگونه معطلی برای اربابرجوع وجود نداشته باشد. هر مشکلی که پیش آید، ما سعی میکنیم آن را در درون مجموعه، مدیریت کنیم تا به مشتری منتقل نشود.
به عنوان نمونه، اگر سیستم دچار قطعی شود، به جای متوقف کردن روند کار، عملیات را به صورت دستی انجام میدهیم تا رضایت اربابرجوع تأمین شود.
رضایت مشتری همواره اولویت اصلی ماست و تمام پرسنل نیز آموزش دیدهاند تا نگاهشان به مشتری چنین باشد؛ اینکه برای خدمترسانی به او حضور دارند و باید کار او را سریع و دقیق انجام دهند. بارها این موضوع را از زبان اربابرجوع شنیدهایم و در بررسیها نیز تأیید شده است. در واقع، جزو معدود شرکتهایی هستیم که همواره مورد تعریف و رضایت مشتریان قرار گرفتهایم.
ثبت دیدگاه